Margaret's sunhat / Kapelusik Małgosi

Wreszcie przyszły słoneczne dni! Razem z nimi zaczęłam szukać sposobu, jak ochronić główkę i oczy mojej małej dziewczynki. Tak powstał pomysł na przeciwsłoneczny kapelusik.

Sunny days are here! I needed something to protect my little girl’s head and eyes. This is my idea for a sunhat.

What do you need?
- some yarn, not too thick, cotton or bamboo (or mix of these two) would be the best
- crochet hook that fits to yarn (my hat is made with Alize Bella and 3 mm crochet hook)

My project fits on a head of 8-months-old girl (about 42 cm around). You can modify the pattern if you need bigger or smaller hat.

This is my first “drawn” pattern, so let me make some introduction. The hat is made only with double crochets. You should start with 10 dc in magic ring. Close every round before starting next. Rounds 9-19 are all the same. When you finish crocheting, you can decorate your hat with one round of single crochets in different colour (just as I did).

If you think that your work looks a bit different than mine, I’ll tell you my secret. Before the last round (single crochets in blue colour), I turn my hat to the other side. I found the “left side” more interesting for me. What do you think about it? :)


If you have any questions or observations, pleas leave a comment. Also, be my guest on Kotki Dwa facebook page :)


KAPELUSIK MAŁGOSI - schemat

Co będzie potrzebne?
- nie za gruba włóczka, najlepiej bawełna lub bambus (lub mieszanka)
- szydełko pasujące do włóczki (u mnie to Alize Bella i szydełko 3 mm)

Mój kapelusik pasuje na głowę ośmiomiesięcznej panienki (obwód głowy ok. 42 cm). Schemat w łatwy sposób można zmodyfikować, tworząc większy lub mniejszy kapelusik.

To mój pierwszy „rysowany” schemat, więc pozwól, że dodam do niego parę słów wstępu. Kapelusik jest zrobiony słupkami, zaczynamy od 10 słupków w magic ring. Każde okrążenie zamykamy, dopiero wtedy oczkami łańcuszka rozpoczynamy następne. Okrążenia od 9 do 19 są identyczne. Po zakończeniu robótki można wykończyć ją dodatkowym okrążeniem półsłupkami w innym kolorze włóczki (u mnie niebieski).

Jeśli uważasz, że wzorek na Twoim kapeluszu różni się od mojego, zdradzę Ci sekret ;) Przed wykończeniem półsłupkami w innym kolorze, odwróciłam swoją robótkę na drugą stronę. W moim odczuciu „lewa strona” wygląda bardziej interesująco. A jakie jest Twoje zdanie? :)

Jeśli masz jakieś pytania lub spostrzeżenia, zostaw komentarz. Zapraszam też na facebookową stronę Kotki Dwa! :)


Komentarze

Prześlij komentarz